Als je een ondernemer bent die veel met online marketing bezig is dan gebruik je waarschijnlijk Facebook, Google+ of één van de andere social media kanalen.
De één heeft er een hele planning op los gelaten en de ander post wanneer het hem of haar uitkomt. Wat je ook doet je verzint vast steeds nieuwe tweets of je retweet bestaande tweets.
Voordat ik je ga uitleggen wat retweet je tweets betekent, ga ik eerst in op de term tweet de retweets.
Tweet de retweets
Deze term hoor je waarschijnlijk vaker, maar wat bedoelen ze hier nou mee. Iemand heeft een tweet gepost en jij vindt deze tweet ontzettend interessant. Dan kun je hem met een ‘hartje’ liken of je kan hem retweeten.
Je gaat een bestaande tweet nogmaals tweeten op je eigen tijdlijn en/of Twitter account. Zo zien jouw volgers ditzelfde bericht. Op het moment dat je hem wilt retweeten, kun je ervoor kiezen om er nog een tekst bij te zetten die je volgers dan ook zien.


Wat is voordeel van deze actie?
Er zijn een aantal voordelen om tweets te retweeten:
- Je hoeft geen nieuwe tweets te verzinnen
- De retweets vergroten je bereik
- De retweets vergroten de kans op meer pagina bezoeken
- De retweets vergroten de kans op meer volgers
Wat wil je nog meer, zou ik zeggen.
Nu we weten wat tweet de retweets betekent, gaan we nu over naar retweet je tweets.
Retweet je tweets
Retweet je tweets betekent eigenlijk dat je je eigen tweets weer gaan retweeten. Je hebt vast al heel veel getweet in het verleden en ik durf te wedden dat er best veel tweets tussen zitten die nog weleens een keer gebruikt kunnen worden.
Waarom doe je dat niet?
Het heeft namelijk zoveel voordelen. Ik hoor je al denken:
- Wat voor voordelen heeft het?
- Waarom zou ik het doen?
- Dat wil toch niet in twitter?
- Waar kan ik mijn geplaatste tweets vinden?
- Hoe retweet ik mijn eigen tweets?
Ik zal ze per vraag voor je beantwoorden, zodat je weet waarom en hoe je het moet doen. No worries, het is niet moeilijk.
Wat voor voordelen heeft het?
Eigenlijk dezelfde voordelen die ik genoemd heb bij ‘Tweet de retweets’. Wat daar nog bijkomt, is dat je ook nog eens recyclet in tweets. Je volgers zien lang niet al je tweets en daarom is het enorm belangrijk dat je meerdere keren per dag of per week dezelfde tweet tweet. Alleen dan vergroot je de kans dat jouw volgers je tweets gaan zien.
Waarom zou ik het doen?
Het is niet alleen makkelijk om je tweets te recyclen, maar het bespaart je ook nog een hoop tijd. Tijd die je anders in het verzinnen van nieuwe tweets had gestoken. Waarom zou je dat doen als je al heel veel tweets hebt die al enige tijd geleden zijn getweet.
Dat wil toch niet in Twitter?
Echt wel :-). Je kan in Twitter zelf je tweets retweeten, maar je kan bijvoorbeeld ook Buffer, Hootsuite of een andere social media planningstool gebruiken om ze opnieuw in te plannen.
Waar kan ik mijn geplaatste tweets vinden?
Die kun je vinden op je eigen Twitter-pagina.

Zie je deze pagina niet als je inlogt? Klik dan op links op je naam:

Hoe retweet ik mijn eigen tweets?
Als je op je eigen Twitter-pagina bent dan zie je alle tweets die jij ooit hebt getweet onder elkaar, inclusief je retweets. Je kan op 2 manieren een bestaande tweet van jezelf retweeten.
Als voorbeeld neem ik mijn eigen blog ‘Hoe maak je een marketingplanning’.
Optie 1:
Je kopieert de url van je tweet en plant hem opnieuw in via Buffer, Hootsuite of een andere social media planningstool.

Optie 2:
Je tweet hem direct via Twitter en dat doe je als volgt:
1. Je gaat naar de tweet toe en je klikt op retweet.

2. Daarna zie je het onderstaande scherm en klik je nogmaals op de retweet knop.

3. Dan heb je de optie om een bericht eraan toe te voegen en meteen te retweeten.

4. Als je het bericht hebt geretweet, ziet het er als volgt uit. En hij is meteen te vinden in je tweet-overzicht.

Wist je dit nog niet of denk je “wauw, echt een top tip”? Dan zou ik het enorm waarderen als je het wilt delen op Twitter of één van de andere social media kanalen.
Veel succes!
[supsystic-social-sharing id=’1′]