aug 10, 2019

3de tip van offline naar online systemen

De eerste 2 tips heb ik je al gegeven. Waar moet je op letten als je van een geschreven agenda naar een online agenda gaat en als je van een…

De eerste 2 tips heb ik je al gegeven. Waar moet je op letten als je van een geschreven agenda naar een online agenda gaat en als je van een geschreven takenlijst en/of onthouden takenlijst overgaat naar een online takenlijst.

Heb je deze eerste twee tips gemist? Klik dan snel hier voor de 1ste tip en de 2de tip.

Deze week behandel ik mijn laatste tip en dat gaat over een online afspraakplanner.

 

Tip 3: Online afspraakplanner

 

Waarom zou je ervoor kiezen, want zelf een afspraak in je agenda zetten dient zijn doel toch?

Als ik eerste zou ik zeggen, omdat je het milieu er een handje bij helpt als je nog een geschreven agenda gebruikt haha. Dat is natuurlijk niet het enige. Als je nog afspraken in je geschreven agenda zet moet je deze altijd bij je dragen, geeft geen seintjes wanneer je een afspraak hebt en je geschreven agenda kan iemand ook niet uitnodigen voor een afspraak.

Als je je afspraken in een online agenda zet zijn er ook nog een aantal nadelen. Hierbij krijg je wel seintjes dat je een afspraak hebt, maar je krijgt geen seintje als de persoon niet kon of geannuleerd heeft. Dit moet je dan allemaal bijhouden.

Ook zul je misschien vaak moeten bellen of mail contact moeten hebben met je klant voordat je een afspraak hebt ingepland. Dit kost TIJD en GELD.

Dat willen we natuurlijk niet.

 

Wat kan een online afspraakplanner voor mij betekenen?

Als je veel klanten hebt en er komen vaak afspraken regelmatig terug, maar op verschillende dagen en tijden dan is het handig om een online afspraakplanner aan te schaffen.  Je kan een afspraakplanner op je facebookwebsite of in je mail plaatsen. Jouw klant drukt op de link en krijgt opties te zien wanneer jij beschikbaar bent. Als de klant een keuze heeft gemaakt wordt de afspraak automatisch in de klant zijn agenda en jouw agenda geplaatst.

Waar moet ik op letten?

Het is belangrijk dat je op de volgende opties let voordat je een afspraakplanner aanschaft:

  • Het kan gekoppeld worden met je agenda
  • Je kan een welkomstboodschap invoeren voor de klant
  • De planner kan een afspraak bevestigings e-mail versturen
  • Het kan gekoppeld worden met je facebook, website, etc.
  • Jij of de klant kan de afspraak wijzigen of annuleren

Als je als ondernemer dit toepast kunnen klanten gemakkelijk een afspraak met je plannen en het vermindert je e-mail verkeer.

 

Welke gebruik jij voor je klanten?

Het liefst gebruik ik Calendly voor mijn klanten. Calendly is wel een Engels systeem, maar no worries. Het systeem is zo gemakkelijk dat iedereen ermee over weg kan. En het belangrijkste dat de klant wie een afspraak me jou wil inplannen het begrijp wat hij//zij moet doen.

Alle punten die ik hierboven benoemd hebt beschikt Calendly over en daarom vind ik dit een heel fijn systeem. Meer weten over Calendly, klik hier om naar hun website te gaan.

 

Meer tijd voor je bedrijf! Werk aan je bedrijf, niet in je bedrijf.

p.s. Ik zou het leuk vinden als je mijn blog zou willen delen via de onderstaande social media buttons!

[supsystic-social-sharing id=’1′]

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×